9. Kapitola

25.05.2018

"A pátý anděl zatroubil na pozoun: tedy jsem viděl hvězdu, která spadla s nebe na zem; a byl jí dán klíč od vstupu do podsvětí.

Tedy otevřela vstup do podsvětí: a stoupal dým z toho vstupu vzhůru, jako kouř z veliké pece a slunce a vzduch byly tím kouřem z propasti zatemněny.

Z toho kouře pak vyšly kobylky na zem, kterým byla dána moc, jakou mají škorpióni na zemi." (v. 1-3)

Oznámení na konci 8. kapitoly je oprávněné, neboť v pátém pozounu je popsána krutá trýzeň, která přijde na lidi, kteří nemají pečeť Boží. Jak již bylo řečeno, v tom čase má těch 144 000 pečeť Boží a tak zůstanou před pozounovými soudy zachováni. Podle nemylného svědectví Písma svatého se mohou pozounové soudy uskutečnit až po ukončení třiapůlleté služby dvou svědků. Ještě více: ti zapečetění jsou v době troubení pátého pozounu, totiž v době pekelné trýzně trvající pět měsíců, v Izraeli a zůstanou ušetřeni.

"Vzhůru, můj lide, vejdi do svých pokojíků a zavři za sebou dveře! Skryj se na krátký okamžik, až přejde soud hněvu." (Izaiáš 26:20)

"A bylo jim přikázáno, že nemají škodit trávě, ani ničemu zelenému, ani stromům, nýbrž samotně lidem, kteří nemají pečeť Boží na svých čelech."(Zjevení 9:4) Můžeme porovnat s kap. 7:1-8.

Těmto zvláštním bytostem byla dána moc, jakou má škorpión. Jsou to bytosti, které vystoupí přímo z pekla; trýzeň, kterou způsobí, je nepředstavitelná. Tato trýzeň je časově omezená na pět měsíců.

"Dále jim byl dán příkaz, že nesmějí usmrcovat, ale mají působit pět měsíců trýzeň a způsob trýzně měl být jako od škorpióna, když člověka bodne.

V oněch dnech budou lidé hledat smrt, ale nenaleznou ji; budou toužit zemřít, ale smrt od nich uteče." (v. 5-6)

Ve verších 7 až 10 jsou tyto ohavné bytosti vystupující z podsvětí popsány:

"Kobylky vypadaly jako koně vyzbrojení do boje;

na hlavách měly jako věnce ze zlata, a jejich tváře byly jako lidské;

vlasy měly jako vlasy ženské a jejich zuby byly jako zuby lva; a měly náprsenky jako železné pancíře a zvuk jejich křídel jako rachot vojenských vozů s mnohými koňmi, kteří se ženou do boje.

A mají ocasy podobné škorpiónům a žihadla, a v ocasích je jejich moc lidem pět měsíců škodit.

Za krále mají nad sebou anděla propasti (podsvětí), který se židovsky nazývá Abaddón a řecky Apollyon." (v. 11)

Toto strašné navštívení bezbožných lidí je popsáno jako první "bolest".

Při prvních pozounových soudech, které v tom období udeří na přírodu, nám vyvstanou před očima rány dopuštěné na Egypt, když měl být vyveden Izrael.

V pátém a šestém pozounu se dovídáme o trýzních, které musí vytrpět bezbožní lidé. V pátém budou lidé hledat smrt, ale nebudou moci zemřít, tuto nepředstavitelnou trýzeň budou muset prodělat. V šestém pozounu začne veliké umírání.

Šest pozounových soudů následuje chronologicky po sobě a odehrávají se v době šesté pečeti. Výjimku tvoří sedmý pozoun, který již žádný soud neobsahuje, nýbrž ohlašuje královskou vládu.

Šestý pozoun - druhá bolest

"Nyní zatroubil šestý anděl na pozoun: tedy jsem slyšel ze čtyř rohů zlatého oltáře, který stojí před Bohem hlas,

jenž přikázal šestému andělu, majícímu pozoun: Odvaž ty čtyři anděly, kteří jsou uvázáni u řeky Eufrat!

Tedy byli rozvázáni ti čtyři andělé, kteří stáli k té hodině a dni a měsíci a roku připraveni k tomu, aby usmrtili třetí díl lidí." (v. 3-15)

Eufrat, u kterého jsou ti čtyři andělé k jistému okamžiku svázáni, protéká dnešním Irákem. Odtamtud, kde se nachází kolébka lidstva, kde byl ráj a mnohá známá města jako Babylon, Cháran, Ur Kaldejských, Ninive a jiná, vystoupí veliké nadpozemské vojsko, které přijde z propasti podsvětí, aby usmrtilo třetí díl lidí. Protože se přitom jedná o akci celosvětovou, byli v kapitole 7 ti čtyři andělé ukázáni na čtyřech koncích země. Zde je ukázáno geograficky přesné místo, kde začne toto hrozné zkažení lidstva. V tom velkém dni Božím se odtamtud také pozdvihne pozemské vojsko (Zjevení 16:12-16 a j.).

Čtyřem andělům bylo v kap. 7 přikázáno, aby nepůsobili žádnou škodu, dokud by nebylo vykonáno zapečetění. Oni budou puštěni v době šestého pozounu, pod jejich velením bude usmrcen třetí díl lidí. Bůh pro všecko určil rok, měsíc, den i hodinu, jak bylo řečeno v biblickém textu.

"Slyšel jsem počet zástupů jízdního vojska: čítal dvěstě milionů; a jak jsem ve vidění viděl, vypadali koně a jejich jezdci následovně: byli oblečeni do hyacintově modrých a jako síra žlutých pancířů, a hlavy koní byly jako hlavy lvů a z tlam jejich vycházel oheň, dým a síra.

Těmito třemi ranami byl usmrcen třetí díl lidstva, totiž ohněm, kouřem a sirou, jež vycházely z jejich tlam. Síla těchto koní byla v jejich tlamách a ocasích; neboť jejich ocasy vypadaly jako hadi a mají hlavy, kterými působí zkázu." (v. 16-19)

Úkolem těchto démonických bytostí je usmrtit třetinu lidí, kteří předtím byli trýzněni. Protože v tom časovém období již není milosti, nemohou se lidé také k Bohu obrátit. Jsou přenecháni osudu, který si sami zvolili a musí přes sebe nechat všecko přejít, dokonce smrt.

"Ale zbývající lidé, kteří nezahynuli skrze tyto rány, se přesto neobrátili od svého navyklého činění ..." (v. 20)

Jako v prvních čtyřech pozounových soudech byla raněna těmi odpovídajícími soudy vždy třetina - třetina země stromů, trávy; třetina moře, a stvoření v něm, třetina vod; třetina slunce, měsíce a hvězd -, pak v šestém pozounu to bude třetina lidí.

Není přípustné dát tomuto biblickému místu jiný smysl a označit ho za pronásledování Židů, o to méně, že zapečetění Židé nesmí být dotčeni, jak je jasně řečeno v pátém pozounovém soudu. Musíme věřit každému Slovu Božímu a ponechat ho tak, jak je. V textu ze šestého pozounového soudu se skutečně jedná o třetí díl lidí na zemi; to jest při dnešním stavu ze šesti miliard dvě miliardy. A také, jak již bylo vyloženo, zapadají pozounové soudy do posledního soudního úseku po vytržení Církve-Nevěsty a dokonce po zapečetění 144 000. Tak svědčí Boží Slovo.

Pravda Boží
Tak jak byla zjevena různým božím mužům
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky