8. Kapitola

25.05.2018

"Když pak Beránek otevřel sedmou pečeť, nastalo ticho v nebi na půl hodiny." (v. 1)

Prvních šest veršů přesně objasňuje, co je obsaženo v sedmé pečeti a co se děje. V prvním verši je náhlým mlčením vyjádřen úžas nad děním, jaké zde nikdy nebylo, které bere dech.

Prorok Izaiáš svědčí o nebeských zástupech, že neustále volají: "Svatý, svatý, svatý jest Pán zástupů!" (Kap. 6:3) Jan píše, že také ty čtyři živé bytosti bez ustání ve dne i v noci volají: "Svatý, svatý svatý je Pán, ten všemohoucí Bůh, který byl, a který je a který přijíti má!" (Zjevení 4:8)

Při otevření sedmé pečeti je najednou úplné ticho. Je to okamžik největšího překvapení; všechny nebeské zástupy mlčí půl hodiny. To se děje v okamžiku, když se trůn milosti stane trůnem soudu a rozpoutá se hněv Boží. Pro celé nebe je velikým překvapením dokonání spásné rady, kterou Bůh od věčnosti učinil.

Jako v předešlých pečetích byl čten a brán zřetel na celý text, který k tomu náleží, tak tomu musí být i v poslední pečeti. Teprve od 2. verše je nám oznámeno, co sedmá pečeť obsahuje a co se pak děje:

"A viděl jsem sedm andělů stát před Bohem; jim bylo dáno sedm pozounů.

Pak přišel jiný anděl a přistoupil se zlatou kadidelnicí v ruce k oltáři a bylo mu dáno mnoho kadidla, aby je za modlitby všech svatých položil na zlatý oltář, který stojí před trůnem Božím; a dým kadidla za modlitby svatých stoupal z ruky anděla před Bohem vzhůru.

Na to vzal anděl kadidelnici, naplnil ji žhavým uhlím z oltáře a mrštil jí na zem dolů; tehdy zazněly hromové rány a hlasy, blýskání a zemětřesení." (v. 2-5)

Popis objasňuje, že se v tom čase jedná skutečně o Izrael. V době novozákonní Církve je Ježíš Kristus Prostředníkem a Přímluvcem před trůnem, na kterém obětoval jako Velekněz Svoji krev (Židům 9:11-14). Jeho velekněžská služba je ukončena okamžikem vytržení, když On ty omilostněné, za které nastoupil, vezme k Sobě vzhůru. Po vzetí Církve-Nevěsty se bude jednat o Izrael. Modlitby těch z dvanácti kmenů izraelských, kteří uvěří, nebudou neseny před trůn milosti Kristem, Prostředníkem a Veleknězem: ON v tom čase slaví jako Ženich svatební hostinu se Svou milovanou Nevěstou v nebi. Modlitby těch později zapečetěných stoupají vzhůru a jsou sbírány andělem jako kadidlo a kladeny na zlatý oltář.

Poté, když sedm andělů stojících před Bohem obdrželo pozouny, budou poslední modlitby těch, kteří uvěří z Židů, v kadidelnici kladeny na zlatý oltář před trůn Boží. Pak se trůn milosti obrátí v trůn soudu: hněv Boží prolomí. To je ukázáno žhavým uhlím, jež bude na zemi svrženo. V tom okamžiku si Bůh odepře modlitební klanění, neboť nemůže ve stejný čas přijímat chválu, díkůčinění a dát konečně průchod Svému hněvu. Proto je v nebi ticho.

Když kadidelnice splnila své božské poslání, bude naplněna žhavým uhlím z oltáře, a vržena na zemi, aby se naznačilo, že hněvu Božímu byl dán volný průchod a přichází na zemi. "A těch sedm andělů, kteří měli sedm trub, se připravili, aby troubili." (v. 6) Dílo milosti je pak s národy a Izraelem u konce.

Ze všech pečetí je popsáno v sedmé nejjasněji, co obsahuje; nejsou to žádné tajuplné symboly, jako u jiných pečetí. K sedmé pečeti není proto vůbec potřebí "zvláštního" zjevení. Ty souvislosti jsou skutečně jasné a obšírné. Potom, co se trůn milosti stal trůnem soudu, začnou andělé troubit na pozouny. Tak je to vyjádřeno v biblickém textu, aniž by se tomu mohlo špatně porozumět. Vzpomeňme si, že pozounové soudy mohou přijít až teprve po zapečetění 144 000 (kap. 7).

"A první anděl zatroubil na pozoun: tedy nastalo krupobití a oheň smíšený s krví a bylo to svrženo na zem; tehdy byl spálen třetí díl země a třetí díl stromů shořel a také všecka zelená tráva.

A druhý anděl zatroubil na pozoun: i stalo se, jakoby byla veliká hořící hora vržena do moře; a třetina moře se obrátila v krev; a zahynula třetina stvoření v moři; a třetina lodí se potopila.

A třetí anděl zatroubil na pozoun: tedy spadla veliká hvězda, která hořela jako pochodeň z nebe dolů a padla na třetí díl řek a na prameny vod;

Jméno té hvězdy je Pelyněk. Tedy byl třetí díl vod obrácen v pelyněk a mnozí lidé zemřeli od pití těch vod, protože zhořkly.

A čtvrtý anděl zatroubil na pozoun: i byl udeřen třetí díl slunce a třetina měsíce a třetina hvězd, aby se třetí díl z nich zatemnil, a třetina dne v době svého trvání neměla světla, jako i noci."

První čtyři pozounové soudy jsou namířeny proti přírodě. Zde se přitom jedná o události, které jsou přesně popsány. Potom, co čtyři andělé troubili na pozouny, píše Jan: "Nato jsem tam hleděl a slyšel orla, který letěl vysoko na nebi, volaje silným hlasem: Běda, běda, běda obyvatelům země pro hlasy zbývajících pozounů andělů, kteří mají ještě troubit." (v. 13)

Pravda Boží
Tak jak byla zjevena různým božím mužům
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky