14. Kapitola

25.05.2018

"Nyní jsem měl vidění: viděl jsem Beránka stát na hoře Sion a stočtyřiačtyřicettisíc těch, kteří Jeho jméno a jméno jejich Otce nesli napsané na svých čelech." (14:1)

Opět je zmíněno čelo ve spojení s nesením jména. V kap. 7 bylo dáno oznámení, že 144 000 z dvanácti kmenů izraelských jsou označeni na svých čelech pečetí. Zde je doplněno jméno. V kapitole 14 vidíme zapečetěných 144 000 na hoře Sion. Jsou vidět s Beránkem, což ukazuje jejich spasení. Tento zástup přijal spasení učiněné Beránkem Božím na kříži Golgaty. Židé ponesou jméno Immanuel - Jahschua. Immanuel = Bůh s námi (Izaiáš 7:14), Jahschua = Jahweh-Zachránce. Potom se splní Izaiáš 25:9:

"Pak se bude v onom dni říkat: Hleď, zde je náš Bůh, na kterého jsme čekali, že nás spasí; zde je Pán, na kterého jsme očekávali: jásejme a radujme se z Jeho pomoci."

Hora Sion bude mít v této době opět zvláštní význam (Izaiáš 2 + 4).

"A slyšel jsem zvuk z nebe jako šum vod mnohých a jako hřmění silného hromu; zároveň ale zněl hlas těch, kteří hrají na harfách.

Zpívali novou píseň před trůnem a před čtyřmi živými bytostmi a staršími, a nikdo se nemohl tuto píseň naučit, kromě stočtyřicetičtyřtisíc, kteří jsou ze země vykoupeni." (Zjevení 14:2-3)

Než bude sjednocen nebeský a pozemský Jeruzalém, naučí se vyvolení Židé novou píseň, kterou pak budou zpívat všichni, kteří dospěli k prvnímu vzkříšení. Zástup prvotiny z národů je Nevěsta, ta zpívá u svatební hostiny v nebi; zpěv zaznívá až na zem a mohou se mu naučit jen těch stočtyřiačtyřicettisíc, plod prvotiny z Izraele a budou s sebou zpívat. Nevěsta je zvolena ze všech národů, řečí a národností - stočtyřiačtyřicettisíc jsou plodem prvotiny z dvanácti kmenů lidu izraelského.

O 144 000 je řečeno: "To jsou ti, kteří se s ženami nepoškvrnili, neboť jsou panensky čistí; tito to jsou, kteří následují Beránka, kamkoli i jde. Oni jsou vykoupeni jako dar prvotiny pro Boha a Beránka,

a v jejich ústech není nalezena lež; jsou bez chyby." (Zjevení 14:4-5)

Jak je v kapitole 12 již vyloženo, je Církev symbolicky představena jako žena. Těchto 144 000 jsou panensky čistí, tudíž se s žádnou konfesí nedopustili duchovního smilstva. Nepatří k žádné konfesi, nejsou katolíky, ani evangelíky, metodisty, ani baptisty nebo tomu rovnému. Oni nemají vůbec žádnou možnost přistoupit k nějaké konfesi (náboženskému vyznání), protože službou dvou svědků budou vedeni přímo ke Kristu a Duchem Božím zapečetěni na svých čelech. Nedotčeni se potkávají s Beránkem, který je vykoupil a jemuž pak následují.

S ohledem na tento zástup z Izraele řekl Pán ve Starém zákoně: "AJá ve tvém středu zanechám pokorný malý lid, který klade svou důvěru na jméno Páně.

Ti, kteří pak ještě pozůstanou z Izraele, nebudou nic nepravého činit a žádnou lež mluvit, a v jejich ústech se nenalezne podvodný jazyk, nýbrž budou jako klidně se pasoucí a odpočívající stádo, které nebude nikým vyplašeno.

Jásej, dcero Sionská! Jásejte, vy z domu Izraele! Raduj se a jásej zcelého srdce, dcero Jeruzalém!

Pán zrušil soudy na tebe dopuštěné a tvé nepřátele smetl! Král Izraele, Pán, dlí ve tvém středu, od této chvíle již neuvidíš zkázu." (Sof. 3:12-15)

Věčně platné evangelium a volání tří andělů

Ve Zjevení 14:6-11 je poukázáno zvláštním způsobem, totiž z nebe na tři věci: za prvé, že všem národům a jazykům bude důvěrně zvěstováno věčně platící evangelium. Ve spojení s tím zazní výzva: "Bojte se Boha a vzdejte Jemu čest! Neboť přišla hodina Jeho soudu; a klanějte se tomu, který stvořil nebe a zemi, moře a prameny vod!"

Za druhé je oznámen pád velkého Babylona: "Padl, padl ten veliký Babylon, který dal pít všem národům žhavého vína smilstva svého!"

Za třetí je lidem dáno důležité varování, aby se neklaněli zvířeti a jeho obrazu a nepřijímali znamení zvířete na čela a ruce, neboť "jestliže se někdo klaní zvířeti a jeho obrazu a přijme znamení na své čelo nebo ruku,

bude rovnou mírou pít z vína Božího hněvu, který je připraven nezředěn v poháru Jeho hněvu a bude trýzněn před zraky svatých andělů a Beránkem ohněm a sirou." (v. 9-10) Bůh nereaguje na nic jiného takovým hněvem, jako na přijetí antikristovského systému. Kdo v tom čase bude nalezen- také jako spoluúd trinitářského sboru, který náleží k ekumenii a světové radě konfesí, pro toho již není vůbec žádná milost, na něj čekají jen hněv Boží, oheň a síra.

Toto nám ukazuje, jak je důležité vědět, a sice zcela konkrétně vědět, co se pod "zvířetem", "obrazem zvířete" a pod "znamením" dá chápat. To vyplývá z této neporovnatelné hrozby. Neboť každý, kdo naletí na tento náboženský klam, který je přece prezentován "tak křesťansky, nábožně", přijímá to znamení a ponese za to důsledky.

Bůh je milostivý, milosrdný a velice dobrotivý; On daruje odpuštění hříchů všem, kteří Jej o to prosí a odpouští všecku vinu. Ale kdo se v této rozhodující hodině dějin lidstva postaví na stranu antikrista, zlehčuje Krista a odmítá Jej. ON neodpustí, jestliže lidé budou vzhlížet k antikristovi, který o pokoji a odpuštění jen mluví, ale jej nemůže dát, místo aby se obrátili k Němu, tomu Zachránci, jenž jediný může dát pokoj a odpuštění. Musíme prohlédnout tuto nábožensky dekorovanou věc a poznat, jaké nenapravitelné důsledky jsou s tím spojeny pro všechny, kdož se k tomu počítají.

Prorocký význam a zjevení zanechaných symbolů mohl být odhalen až nyní, kdy je to nutné, pravou prorockou službou. Žádný evangelista, ani učitel Bible dosud neměl neomezený přístup k prorocké části. Bůh působí všechno Svým způsobem a přiděluje každému ze Svých služebníků odpovídající pracovní úsek - evangelistům, učitelům Bible, pastýřům atd. Prorocká část, o níž se nyní jedná, musí být přenechána prorokovi, "neboť Bůh Pán nečiní nic, aniž by předem Svoji radu nezjevil Svým služebníkům, prorokům." (Amos 3:7) Zjevené Slovo přišlo vždy k prorokům a služebníkům Božím jako k apoštolům a služebníkům Krista; výklady přicházely vždycky od učených Písma a teologů. Do novozákonní Církve Bůh ustanovil také učitelskou, prorockou a apoštolskou službu (1. Kor. 12:28, Ef. 4:11 a j.).

Strašný osud těch zavedených do bludu je popsán dále následujícím způsobem: "... a dým jejich trýzně stoupal vzhůru po všecky věky, a nemají odpočinutí ve dne ani v noci ti, kteří se klanějí zvířeti a jeho obrazu, a všichni, kteří přijmou znamení jeho jména." (14:11)

Hned nato následuje odkaz, co čeká ty, kteří zůstanou v hodině zkoušky Pánu věrní: "Zde se musí ukázat statečná vytrvalost svatých, kteří zůstávají věrní přikázáním Božím a víře v Ježíše.

I slyšel jsem hlas z nebe, který ke mně volal: Piš: Blahoslavení jsou mrtví, kteří v Pánu umírají od toho času. Ano, tak praví Duch, oni mají odpočinout od svých těžkostí; neboť jejich skutky jim následují." (v. 12-13) Zde se naplňuje, co je oznámeno v druhé části páté pečeti v kap. 6:11.

Velká sklizeň pšenice na konci času milosti

V druhé polovině této kapitoly jsou popsány dvě rozdílné sklizně. Ta od verše 14-16 se týká blahoslavených v Kristu: "Nyní jsem viděl náhle mrak bílý a na mraku seděl jeden, který vypadal jako Syn člověka; měl na hlavě zlatou korunu a v ruce ostrý srp.

Pak vyšel jiný anděl z chrámu ven a volal k tomu na mraku sedícímu silným hlasem: Přilož svůj srp a začni sklízet! Neboť čas sklizně přišel, protože žeň země je v plné zralosti.

Tedy přejel ten na mraku sedící srpem přes zemi a země byla sklizena."

Syn člověka na bílém oblaku je Pán Ježíš Kristus. O sklizni Jan Křtitel řekl: "... Pšenici shromáždí do stodoly, ale plevy bude pálit neuhasitelným ohněm." (Matouš 3:12, Lukáš 3:17)Svoji pšenici shromáždí na konci světa do Své stodoly. V jednom podobenství hovořil Syn člověka o sobě jako o pšeničném zrnu, které muselo padnout do země a zemřít, aby tímto způsobem zplodil mnohonásobnou úrodu stejného semene. "Vpravdě, vpravdě říkám vám: Jestliže pšeničné zrno napadne do země a neumře, zůstane samotné; jestliže ale umře, přinese velkou úrodu." (Jan 12:24)

Boží setba prožije svůj vzrůst a dostane se na konci do plné zralosti. "Sama od sebe nese země úrodu, nejprve zelená stébla, potom klasy, potom pšenici v klasech. Když ale úroda dozraje, přiloží On okamžitě srp, neboť sklizeň je zde." (Mar. 4:28-29)

Syn člověka rozsel dobrou setbu. "Muž, který rozsévá dobré semeno, je Syn člověka;

Pole je svět; dobrá setba jsou synové království, plevel jsou synové toho zlého." (Matouš 13:37-38)

Je to On, kdo společně s anděly (Matouš 13:39) přiloží srp ke žni, sklidí úrodu a vezme ty Své k Sobě. Na Něho bylo zvoláno: "Přilož svůj srp a začni sklízet! Neboť čas sklizně přišel, protože žeň země je zralá." (Zjevení 14:15) U prvního vzkříšení bude jasné, že vyvolený zástup prvotiny je skutečně plně a cele proměněn v bytost a k obrazu Syna Božího (1. Jan 3:2).

Sklizeň vinného kmene země - vykonání hněvu Božího

Ve verších 17-20 se mluví o úplně jiné sklizni, která má nastat při vinném kmenu země. "Potom vyšel ještě jiný anděl z chrámu v nebi, který měl rovněž ostrý srp, a jiný anděl vyšel od oltáře; ten měl moc nad ohněm a volal na anděla, který měl ostrý srp silným hlasem: Přilož svůj ostrý srp a odřízni hrozny vinice zemské, neboť její hrozny dozrály.

Tedy přejel anděl srpem přes zemi, sklidil vinný kmen zemský a nasypal hrozny do velikého presu Božího hněvu.

Poté byl pres tlačen vně před městem; i vystoupila krev z presu vzhůru až k opratím koní, šestnáctset honů daleko."

Kdo čte toto souběžné místo, zjistí, že se při této popisované události jedná o vliv hněvu Božího, který vyvrcholí při posledním boji proti nepřátelským mocnostem Izraele. Proroci Starého a apoštolové Nového zákona o tom mluvili. Ta klíčová slova při této sklizni jsou "pres" a "pomsta".

Z této sklizně se Pán neraduje. Zde se jedná o lidstvo, které odpadlo od Boha a vzepřelo se proti Němu. Porovnání s jinými biblickými místy objasňuje, že před nastolením Tisíciletého mírového království Bůh zúčtuje s lidstvem, které má vůči Němu nepřátelský postoj. Jak se sypají hrozny do presu, a tam jsou vytlačeny, tak budou do presu Božího hozeni lidé. Bůh lásky, milosti a spásy pak bude Bohem hněvu a soudu, který říká: "Má jest pomsta. JÁ chci odplatit!" (5. Moj. 32:35)

V Izaiáš 63:2 je On tázán: "Odkud je červené Tvé roucho, a proč vypadá Tvé roucho jak toho, kdo tlačí pres?

Pres jsem tlačil Já sám, neboť z národů při Mně nikdo nestál; a tak jsem je ve Svém hněvu pošlapal a ve Své zlobě rozmačkal; při tom stříkala jejich krev až na Mé roucho, tak že jsem si Své roucho zašpinil.

Neboť den pomsty mi ležel na mysli a rok Mého spasení přišel ...

Tak jsem národy ve Svém hněvu pošlapal, ve Svém hněvu roztříštil a jejich krev jsem nechal vsáknout do země." (v. 2-6)

"Pán řve z výsosti a zaznívá Jeho hlas z Jeho svatého příbytku. Hlasitě řve nad stepí, dá zaznít jásotu jako těm, kdo tlačí pres proti všem obyvatelům země.

Až do konce země jde zvuk; neboť Pán jde s národy do soudu; On přivede Svoji věc s celým lidstvem k rozhodnutí: bezbožné předá meči!" (Jeremiáš 25:30-31)

U proroka Joele čteme také o tomto dni zúčtování Božího s bezbožným lidstvem. "Národy povstanou a sejdou do údolí Jozafat, neboť tam chci sedět u soudu nad všemi pohanskými národy. Přiložte srp, neboť sklizeň je zralá! Pojďte a šlapejte, neboť pres je plný, ano, skružnice přetékají, neboť jejich bezbožnost je veliká!" (Joel 4:12-13)

V různých biblických místech se dočítáme o věcech, jež se stanou ve dni pomsty, oznámeným již v proroku Izaiáši 61:2 jedním dechem s rokem milosti Páně. Bůh chtěl stvořené lidstvo začlenit do Svého plánu a dát mu podíl ve Svém konání. Protože On sám je věčný, muselo být Jeho plánování nadčasové pro věčnost. Kdo se úmyslně, se zřejmým vnitřním odporem postaví proti Bohu, Stvořiteli, Pánu a Spasiteli, ten již nebude mít místo v dokonání, ve kterém je opět obnovena plná harmonie mezi Bohem a lidstvem. Z toho důvodu je smíření Boží s lidstvem v Kristu nutným, osobně prožitým předpokladem, aby s Ním mohlo prožívat věčnost.

Pravda Boží
Tak jak byla zjevena různým božím mužům
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky